VW CrossBlue Crossover Concept se va produce

Dacă am spune despre VW CrossBlue Crossover Concept (va fi numit CCC de-acum încolo) că este un SUV, am putea părea ușor ridicoli dat fiind faptul că numele lui spune altcecva. Dar uite aici o cifră interesantă: pentru a face loc acelui rând suplimentar de scaune (pentru ccă CCC vine cu șapte locuri), CrossBlue Crossover Concept are o lungime de 4.986 mm, cu 191 mm mai mult decât cei 4.795 mm ai Touaregului. Știm ce vei spune: „ahaaa, Audi Q7!” (5.089 mm), însă adevărul este că noul VW CCC nu are nicio legătură cu cel mai faimos dulap din Ingolstadt.

Nu încă, cel puțin.Spunem „încă” pentru că CCC are la bază noua platformă modulară a Grupului VW pe care nemții urmează să construiască o grămadă de modele, dacă nu chiar toate. În caz că ai uitat, numele ei este MQB iar câteva modele care deja o folosesc ar fi noul Golf sau noul SEAT Leon. Se pare, însă, că modularitatea ei nu trebuie subestimată.

Atunci când a fost prezentat la Salon, VW CCC avea un sistem de propulsie hibrid, cu un motor diesel cuplat la o transmisie DSG (cu dublu ambreiaj) și două motoare electrice amplasate la roțile din spate (asta în ciuda prezenței și a unui sistem de tracțiune integrală clasic). Evident că odată intrat în producție va primi mai toate motorizările de care dispune VAG și știm foarte bine că nu sunt puține.

În prezent, VW nu s-a decis încă asupra fabricii unde CCC urmează să fie produs (sperăm să se deceidă și asupra unui alt nume): opțiunile se învârt în jurul reutilării unei fabrici din Mexic, sau a uneia din State. La disperarea cu care producătorii auto caută mână de lucru mai ieftină, putem să băgăm mâna în foc că pe viitoarele VW CCC va scrie „Assembled in Mexico”.

Rămâne o singură întrebare: se va vinde și în Europa? Orice vor spune oficialii VW în primă fază, noi îți sugerăm să nu disperi - adu-ți aminte cum s-a întânplat cu Amarok. Iar la cât de bine se vând SUV-urile mari (știm, americanii râd de noi când aud că numim așa un Q7 sau un GL) și pe aici, singurul lucru care ar putea să țină VW în loc este teama de a nu canibaliza Q7-le (chiar dacă va exista o diferență de preț semnificativă).