Opel Cascada primește o motorizare turbo mai puternică

La lansare, motorul de top pe benzină pe care îl puteai comanda pe Opel Cascada era noul 1.6 SIDI Turbo care dezvolta 170 de cai putere. Multora li s-a părut ciudat, mai ales pentru că Opel avea în portofoliu un motor cu aceeași cilindree care dezvolta 180 de cai putere și care se descurca foarte bine pe GTC Astra, însă Opel a spus că noul motor se potrivește mai bine profilului Cascadei și nimeni nu i-a putut contrazice. În plus, ne-au spus încă de pe atunci că nu am auzit tot ce era de auzit despre 1.6 SIDI Turbo, lăsând să se înțeleagă foarte clar că va veni un moment în care vor oferi și o versiune mai puternică a lui.

Ai ghicit, momentul ăla a venit (de fapt, va veni în septembrie, atunci când dopul industriei auto din perioada asta numit Salonul de la Frankfurt va readuce lucrurile în starea lor normală).

1.6 SIDI Turbo va produce 200 de cai putere și un cuplu maxim de 300 Nm. Din păcate, nu avem cifre legate de turațiile la care aceste valori sunt atinse și nici care va fi timpul scos de Cascada pe intervalul 0-100 km/h. Singura informație suplimentară este legată de viteza maximă care ajunge acum la 235 km/h.

Chiar dacă un motor mai puternic nu are cum să transforme de unul singur Cascada într-o mașină sport, nici nu trebuie să te aștepți la asta. Mai multă putere nu are de ce să-i știrbească Cascadei din trăsăturile ei de GT, iar dacă Opel nu a spus nimic despre accelerația 0-100 a noului motor, a transmis însă cifrele legate de consum și emisii de CO2, ceea ce trebuie să spună ceva: doar 6,7 litri la suta de kilometri și, respectiv, 158 g/km CO2.

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l iei din știrea asta, însă, este faptul că Opel ține pasul cu restul producătorilor din punctul de vedere al tehnologiei. Iar dacă te gândești și la Conceptul Monza, atunci viitorul arată foarte bine pentru marca din Russelsheim.